تقدیم به همه انسانها با هر رول و شخصیتی که هستند

کاشکی یادمون نره : ما همش به رولمون اضافه میشه ...  

 

 قوی زیبا

یه روز بچه ایم اما بزرگتر که شدیم میفهمیم فرزندیم

شاید خواهر یا برادر هم باشیم تازه کوچیک و بزرگیمونم مهمه . نوه هم هستیم احتمالا خواهر زاده و برادر زاده هم هستیم . همسایه ، دوست ، شهروند ، شاگرد، معلم و ....

طولانیش نکنم . روز به روز رولمون بیشتر و بیشتر میشه و حتی یه روز ....:

عروس یا داماد میشیم و یه نسبتهای خاصی هم بینمون بوجود میاد . وظیفه سنگین و سنگینتر میشه .

در قبال زندگی

همسر و خیلیها و چیزهای دیگه... اما ایکاش در اون دچار خطا نشیم . کاش دل کسیرو نشکنیم .کاش

همیشه قدرشناس باشیم . کاش با عاطفه باشیم و اینو فراموش نکنیم که :

از هر دستی بدیم از همون دستم میگیریم.

یادمون نره که چوب خدا صدا نداره

یادمون باشه که یه روز نوبت ما هم میشه... رولمون بازم بیشتر میشه و جابه جا میشیم ...

اونوقت شاید طعم تلخ دل شکستنها و بی احترامی هارو بچشیم البته اگر خدا دوسمون داشته باشه و بخواد همینجا تقاص پس بدیم و تا دیر نشده عذر بخواهیم وگرنه ........

کاش بتونیم طوری زندگی کنیم که لذت گذشت و شعور ومهربونی و خوب بودن روهم درک کنیم و 

 یه قوی زیبا باشیم

 

دنیا یه آینست...

  

 

بازهم پرونده ای بر موسیقی

 

از اونجا که آلبوم بیخوابی در سایت موزیک ما کم ستاره بود دوستداشتم علت رو بفهمم که نفهمیدم ولی نظرات تعدادی از شنوندگان آن رو مطالعه کردم .

اگرچه نظرات شنوندگان با ارزشه اما متاسفانه بیشتر بر اساس علاقه و تعصب صورت میگیرند و از همه بدتر عده ای با مقایسه همهچیرو خراب میکنند .  

فکر میکنم بد نباشه بدون تعصب و افراطگری نظر بدیم . بله خوب ما کارشناس هنری موسیقی پاپ نیستیم و قرار نیست دیدگاهی حرفه ای هم داشته باشیم . فقط شاید بشه گفت بعضیهامون شنونده های خوبی هستیم ...و طبیعیه که به نظراتمون تعصب نشون بدیم . 

 اما بدون اونا باید حق رو بشناسیم ...مگه نه ؟

 

به هر حال

ما هم گناهی نداریم چون یکی از عیبهای بزرگ وزارت فرهنگ و ارشاد ما همینه که کارشناس و منتقد معتبر در خصوص هر موضوعی نداره و همین مسئله صدمه های سختی به هنر و فرهنگ کشور و هنرمندان و فرهنگسازی در جامعه وارد میکنه... خصوصا همیشه در مورد موسیقی تبلیغات به قدری زیر صفر هستند که باید خودمون دنبال چیزی که میخواهیم بگردیم... و این خیلی آزار دهندست .

رسانه هم هیچگاه درست عمل نکرده و نمیکنه . در حالی که به راحتی میشه شعور هنری و درک مردم از آثار را بالا برد و با بالا رفتن سطح توقع مردم قطعا هنرمندان کارهای سطح پایین و تاریخ مصرفدار تولید نمیکنند و کسانی هم که اسم هنرمند را یدک میکشند از دور خارج خواهند شد ...

چیزی که بدتره اینه که بدونی و عمل نکنی و مسئولین خیلی مسائل را خوب میدونند و عمل نمیکنند و این کارها چه دلیلی داره... ما بیخبریم ! 

 

میدونم که تا اینجای حرفهام خیلی تکراری بود اما این قسمت دیگه جدیده  ! 

ادامه مطلب رو مطالعه کنید...

 

ادامه مطلب ...

هنرعکاسی

میخوام اینبار از هنر عکاسی بگم . هنری که بیشتر به معجزه شبیهه ... 

 ثبت یک لحظه برای همیشه   

لحظه هایی که میرن و هرگز تکرار نمیشن و از هر چشمی از هر زاویه ای هم نگاه کنی هرگز شبیه هم نخواهند شد . در تورهای عکاسی وقتی تعداد زیادی عکاس از منظره های یکسان عکسبرداری میکنند به راحتی به این نکته میشه پی برد . هرکس با حس خودش با چشم خودش از زاویه ای جدا گانه وبا کمک دوربین عکاسیش لحظه ای رو ثبت میکنه و به عقیده من حتی صدم ثانیه هاهم باعث تفاوت تصویر عکاسان با هم خواهد شد .

درست خاطرم نیست کدام مهمان برنامه دو قدم مانده به صبح چنین جمله ای رو گفتند که :مردم از جلوی دوربین فیلمبرداری وقتی رد می شن انقدر اضطراب نمیگیرند و به خودشون نمیرسند که هنگام عکسبرداری ازشون حواسشون جمع میشه و دنبال آینه میگردند و ....

شکار لحظه ها

بله خوب عکس یعنی ثبت یک لحظه نه چندین لحظه . پس کار عکاس سختتر و هنرمندانه تر خواهد بود . خصوصا عکاس طبیعت و کسی که کار رئال میکنه و یا عکاس خبری .

با این حال عکاسی کم از نقاشی هم نیست چراکه میشه فضا ، نور و اشیاء و یا اشخاص و هر چیز دیگری رو مطابق میلمون بسازیم و درواقع افکار و حرفهامونو به کمک دوربین به تصویر بکشیم .

حس ثانیه هارو با یک تصویر به مخاطب انتقال دادن خیلی سخته .

خصوصیات اشخاص و یا معنای نگاهشون ، یا در واقع تمام یک انسان را به تصویر کشیدن آن هم در یک لحظه فوق العاده هنرمندانه و سخته .

یک دوربین عکاسی پیشرفته هرگز نمیتونه به تنهایی و بدون خلاقیت خود عکاس و بدون فن و هنر عکاسی اون بهترین عکسهارو برای ما داشته باشه . تنها سرعت و دقت بیشتری رو به عکاس هدیه میکنه تا از ذوق و نبوغ خودش هم بیشتر بهره ببره . 

 امیدوارم روزی برسه که از کنار عکسها به سادگی نگذریم و ارزش این هنر رویایی رو بشناسیم و بشناسونیم.... 

پرتره 1

 

تعدادی پرتره برای این پست قرار دادم که بعضی از اونا مستند هستند و چنتا هم آتلیه ای . البته سعی کردم بهترینهایی که داشتم و خیلی دوسشون دارم بذارم . 

 بابت یکی از اونا شک نکنید ... عکسه نه نقاشی !

ادامه مطلب ...