اسکروچ نسخه ۲۰۰۹

کمپانی والت دیزنی پیکچرز در نظر دارد نسخۀ جدید فیلم انیمیشنی "سرود کریسمس" را بسازد.


فیلمبرداری این پروژه از 28 فوریه 2008 آغاز گردیده و طبق زمان بندی صورت گرفته قرار است 6 نوامبر 2009 به اکران درآید. مدت زمان فیلم 120 دقیقه و به صورت سه بعدی طراحی گردیده. شرکت پخش کنندۀ این فیلم بیونا ویستا می باشد.

شخصیتهای کارتونی این فیلم عبارتند از: ابنزر اسکروچ، سه روح مربوط به کریسمس سال گذشته، امسال و آینده، مستر فیزی ویگ، باب کرچیت، تاینی تیم، روح خانم مارلی و خواهرزن فرد.

نویسنده، تهیه کننده و کارگردان این فیلم رابرت زمکیس می باشد (اخیرا به عنوان یکی ازده کارگردان برتر و تاثیر گذار شناخته شده است )و تهیه کنندگان دیگری چون جک رپک و استیو استارکی نیز بر روی این پروژه کار می کنند و کار کپچر را در استودیو ایمیج موورز دجیتل* (این استودیو در سال 1997 با مشارکت زمکیس ، دو تن از همکارانش و کمپانی والت دیزنی در هنگام ساخت خانه هیولا شروع به کار کرد .) انجام میدهند.

عوامل این پروژه در این استودیو و با به کارگیری گرافیکهای کامپیوتری، کاری زنده و حقیقی را به تصویر خواهند کشید .از این دست کار به نمونه ای که اخیراً گیلبرت کنان در اثر "خانۀ هیولاها" استفاده کرده، می توان اشاره کرد.

این فیلم  در اصل اقتباسی ست از داستان چارلز دیکنز به همین نام (1843) ( قبلا نسخه دو بعدی به همین اسم از روی این اثر ساخته شده بود که فراموش نمی کنیم به لطف تلویزیون هر سال اسکروچ عزیز را تماشا می کردیم) و بر این اساس  "سرود کریسمس" در 2009 تکمیل خواهد شد. رابرت برای ساخت این فیلم از تکنیکهای اجرا شده در آثاری چون "راه سریع السیر به سوی قطب شمال" (سال 2004) و "بیو وولف" (سال 2007 ـ با بازی آنجلینا جولی) الگو گرفته است.

جیم کری نقش اول شخصیت اصلی این فیلم را به عهده دارد و شاهد  ایفای نقشهای متعددی از این شخصیت در طول فیلم خواهیم بود. از جمله: در سه دورۀ سنی اسکروچ یعنی جوانی، میانسالی و پیری ،او همچنین نقش سه روحی که بر اسکروچ ظاهر می شوند را بازی می کند. در واقع فضای فیلم از نظر تکنولوژی طوری تدارک دیده شده است که با شخصیت انعطاف پذیر کری جور دربیاید. زمکیس در مورد انتخاب کری می گوید که در ذهنم از همان ابتدا کری را برای ایفای این نقش در نظر گرفته بودم و متن این فیلم را  منحصرا با توجه به شخصیت جیم نوشتم طوری که وقتی متن را دید بلافاصله موافقت خود را اعلام کرد. نقش آفرینی جیم کری در این انیمیشن در حقیقت دومین ایفای نقش او در فیلم های مناسبتی محسوب می شود چرا که او  تجربۀ بازی در فیلمهای "دکتر سیوس" و "چگونه بداخلاقی کریسمس را خراب می کند" را هم در کارنامه خود دارد . این پروژه برای جیم کری به یکی از پروژه های ماندگار  از میان پروژه هایی که تا تابستان آینده اجرا می شود، تبدیل خواهد شد .

شخصیت اصلی داستان، اسکروچ، را می توان چنین توصیف کرد: او از هر چیزی مرتبط با مراسم کریسمس متنفر است و به هر چیزی مثل عشق، دوستی و مراسم کریسمس که در آن پول نباشد با حقارت و پستی نگاه می کند .او یک سرمایه دار و صراف بزرگ است که تمام زندگی اش را وقف جمع آوری پول و ثروت کردهاست.

داستان "سرود کریسمس" در حقیقت یک داستان اخلاقی در مورد پیرمردی سخت گیر به شدت خسیس و کنس است که  در عرض یک شب در معرض تجربه ای اساسی قرار گرفته و همین تجربه باعث رهایی وی از این صفت رذیله می گردد.

زمکیس  دربارۀ این فیلم می گفت که داستان فیلم یکی از قصه های  مورد علاقۀ وی است که مناسبت با حال و هوای تعطیلات و سفرهای کریسمس دارد.

جیم کری این فیلم را چنین توصیف می کند: این فیلم نسخۀ کاملی از کتاب "سرود کریسمس" است. صحنه های آن پر از آواز و آهنگ است و من در این فیلم برای طبیعی جلوه دادن بیشتر صحنه ها تحرک و کارهای فیزیکی زیادی دارم. من اصلا به لهجۀ فیلم توجه نمی کنم اگر لازم باشد لهجۀ انگلیسی می گیرم و یا لهجۀ روسی، فرقی نمی کند. گاهی اوقات بنا به حالت و فضای فیلم به انگلستان پرواز می کنم. هدف من این است که فیلم خوب از آب درآید. حرکت شخصیتها بایستی با هم هماهنگ باشد. بله! تمام اینها برای این است که همه چیز واقعی جلوه کند. ما نهایت امانتداری را نسبت به منبع اصلی یعنی کتاب چارلز دیکنز رعایت کردیم. این اثر حقیقتاً کاری زیبا و خارق العاده است.

شنیده ها حاکی از این است که باب هاسکینز در سایتی اظهار کرده که وی نیز در فیلم ”سرود کریسمس" نقش خواهد داشت. در حالی که استودیوی والت دیزنی این خبر را تکذیب کرد. باب هاسکینز که در فیلم "چه کسی خرگوش راجر را ساخت" _ اثر زمکیس _ نقش داشته است.

 

اولین عکس CGI از اسکروچ  

منبع :ویکی پدیا و سایت جیم کری

ترجمه : ایرانیان انیمیشن

در این جا (مقالات سایت ایرانیان انیمیشن بخش انیمیشن و دیدگاه های آزاد ) میتوانید مطلب بسیار جالبی را در رابطه با بیماری اسکروچ بخوانید . 

سایت ایرانیان انیمیشن 

*ImageMovers Digital