معرفی ، تبلیغ

بسته جدید صابون رو برداشتم ، مثل همیشه عکس زن زیبای روی جلد رو برای لحظه ای نگاه کردم ، صابونو از جلدش خارج کردم و کاغذ اونو درون سطل زباله انداختم

 

 

 

گمان میکنم همین دوخط بالا گویای اندکی از سخن مد نظرم باشد اما از آنجا که تنها به یک موضوع  

 

قرارنیست بپردازم ،تقاضا دارم ادامه مطلب هم مطالعه بفرمایید

 

کاش میشد از همین زن زیبا "یا زیبا شده درعکس" سوال میکردم : خوشحالی ؟ چه احساسی داری وقتی عکست روی جلد صابونه...؟ وقتی اونو درون سطل زباله میندازن چطور؟‌ احساس میکنی رسالتی داشتی که به انجام رسوندی درسته ؟من مطمئنم الان، شما احساس غرور و شخصیت میکنید.. 

 

محصولاتی ازین دست کم نیستند ".باز جای شکرش باقیه که اینجا ایرانه و قائله با به تصویر کشیدن یک چهره ختم بخیر میشه !". 

گذ شته از فرهنگ غربی و غلط بهره مندی از زنان بعنوان مدل تبلیغاتی در تمام عرصه ها وتعریف نادرست شخصیت زن و پایین آوردن مقام او به این اشکال،

 

نقد زیر بر مدیریت تولید و تبلیغاته

  

                                  

   

جالب اینکه

اگراستفاده از چهره و پوست خوب برای تبلیغ یک محصول آرایشی چندان هم بی مورد نباشه قطعا برای شوینده پارچه های مشکی بیمورده ! 

 

این نقص در جلب مخاطب و مصرف کننده در تبلیغات ما، در تمام محصولات : از شوینده ها گرفته تا طراحی برای جلد انواع فیلمها، مجلات ، کتابها ، سی دی های موزیک و محصولات فرهنگی دیگر همیشه وجود داشته .و طراحان به قصد تبعیت از نوع خارجی اون همیشه بیراهه رفتند .

 

البته در طراحی جلد انواع خوراکی نسبتا موفقترند و اینبار از طرف دیگر بوم افتاده و بقدری جذاب طرح میزنند که نهایتا جلد لذیذ تر و شکیلتر از خود محصوله !

 

این ایرادات طبیعیند چراکه اصولا در کشورما از افراد تحصیل کرده و مجرب در هیــــــــــچ کجا استفاده نمیشه

ودر این مورد ،  

شاید تولید کننده برای اینکه هزینه کار یک هنرمند گرافیست و طراح حرفه ای رو پرداخت نکنه ، حاضره کمتر هم سود کنه . پر واضحه اولین نکته ای که نظر مخاطب رو به خودش جلب میکنه بسته بندی ، جلد ، رنگ و طراحیه محصوله .

  

                       

وقتی سیاست درستی پشت یک موضوع نباشه باید هم چنین آشفته بازاری پدید بیاد :

 

اینکه برای محصولات فرهنگی هنری تنها از چهره ها و مدلها استفاده میشه" حتی در فیلمها " و محتوا کـــــــــــلا فراموش ، نه رابطه ای بین محتوا و جلد هست و نه ارزشی بیشتر از جلد رو داره .

تازه وقتی تمام ما با یک فیلم و سریال حساب شده غربی زیر سوال رفت با تشکیل میزگرد و سخنهای بی اساس و بی نتیجه بحث رو به پایان میبریم .

یا نه ، در مورد دیگر تولیدات خارجی به راحتی اجازه ورشکستگی تولید کنندگان داخلی رو میدیم ، باز میزگرد.......

 

تبلیغات در تلوزیون هم، متاسفانه دچار مسالست ، بجز چند تبلیغ موفق " که پیشتر مشابه خارجی با بازدهی مطلوب داشتند ".  

زمانی که یک انیماتور و طراح جلوه های ویژه بیان میکنه متقاضی بخاطر ریسک پذیر نبودن و اعتماد نکردن ، تنها نمونه خارجی رو نمایش میده و مشابه همان هم درخواست میکنه ....

 

اگر بیننده برنامه دانستنیها باشید درست متوجه نظارت دقیق و حساسیت ها در تولید یک محصول کامل و با ارزش خواهید شد،

همینطور اگربیننده برنامه راز شبکه چهار سیما بودید از سیاستهای دقیق ساخت سریالهای پر مخاطب لاست و.....هم آگاه شدید.