به مرگ گرفتن و به تب راضی شدن

در خصوص نقد و بررسی هر موضوع سعی کردم کمی فکر و توجه کنم که نقدها و حرف و حدیثهایی که در رابطه با مسائل مختلف بیان میشوند چقدر دقیق و چقدر بی منظور و بدون داستان پشت پرده ای هستند .

البته شکی نیست که در خیلی از کشورهای دیگر دنیا شاید هم تمام آنها همیشه دلایلی هستند که لازم است واقعیت را شکل دیگری نمایش داد و انقدر تلقین میکنند تا اکثریت مردم مطلب را باور کنند . مانند بی بند و باریهایی که به نام آزادی و تمدن جا کرده اند و بدون دردسر و آرام جلوه میکنند و همچون حرفه هایی که حتی جذاب و پر افتخار بچشم میایند که متاسفانه ما هم به نحوی از قصه ها دور نیستیم . در انواع گوناگون و ریز و درشت .

فرضا طوری موضوع ثبت رسمی و بین المللی شدن عید نوروز را در سال 2010 میلادی بزرگ و مهم جلوه دادند که فراموش کنیم قدمت ایران و عید نوروز را و بپذیریم چه اتفاق تاریخی و با ارزشی رخ داده ...

ما و تمدن n هزار سالمون به سادگی به سیاستها و قوانین و اسم و رسم دو روزه یک عده که خود را متمدن میدانند باختیم . و عوض اعتراض از این موضوع و تاخیر آن و اینکه چقدر ضعیف عمل کرده ایم که ایران و تمام

کشورگشاییهای آن و افتخاراتش به شکلهای گوناگون زیر سوال رفته و چطور خود قانونگذار و پایه تمام ملل و دنیا نبوده و نیست و... خوشحال هم باید باشیم .

خیلی اوقات باور میکنم کم نیستند کسانی که علاقه ای به پیشرفت ما و بالا رفتن سطح شعور و فرهنگی ما ندارند چرا که اصلا نهایت تلاش و توان خود را برای این مطلب بکار نمیگیرند . 

البته سادست .

در بیشتر موارد وقتی پول به راحتی به جیبهای مبارک ریخته میشود چرا زحمت زیاد ؟

 

نهایت ورزش در ایران : فوتبـــــــــــال زیر صفر با بیشترین هزینه و سرمایه گذاری ، نهایت هنر : سیــنمـا- بدون ساختار بصری مناسب و تنها ژانر درام - رمانتیک با وجود بودجه های کلان ، نهایت مطبوعات : عکسهای تبلیغاتی و رنگی با مطالب و درونمایه سطحی ، بعد از بیست سال و اندی اینترنت : هزینه های بالا و شرایط دشوار که تمام اغشار جامعه هنوز قادر به بهره مندی از بهترین نوع آن نیستند ، درمورد قدرت تولید اتومبیل و لوازم دیجیتال و برقی از قبیل مبایل و تلوزیون و دوربین و غیره و مواد آرایشی بهداشتی و دارو و خیلی چیزهای دیگر هم کلا... سکوت...... 

 وقتی ما به همینها قانعیم و شاید هم باور کردیم اینها و خیلی چیزهای دیگر از این شکل بهترشان وجود ندارد ، چرا عده ای را بزحمت بیاندازیم ! وقتی به هر نحوی که هست ما مجبوریم بیشتر فکر نکنیم ، چه مشکلی هست ؟  

انقدر مساله و فشار و فکر برای عموم مردم در تمام زندگیشان هست که چه کسی وقت و حوصله فکر کردن و چاره کردن درد فرضا فلان هنر و صنعت کشور است که نادیده گرفته شده ...اکثرا به سادگی تنها با نشتن پای جعبه جادویی بدنبال تماشای برنامه ای کلیشه ای و بی محتوا برای دقایقی خندیدن میگردیم . و این هم زیرکانست . 

جالبتر آنکه برنامه سازان موافق! حتی اگر در نظر عموم شکست خورده باشند تشویق میشوند!!! و همیشه هرچیز که قدرت تعقل کسی را به کار بیاندازد سرزنش و نابود خواهد شد .

گرچه سعی کردم سراغی از موضوعات درشت و پر دردسر نگیرم چراکه همین موضوعات سطحی و ظاهرا پیش پا افتاده و عجایب آن به حد کافی بیانگر سیاستهای مسائل بزرگتر از آنها هم هست، اما شاید بیشتر ازین قادربه طفره رفتن نبودم.

ایرانی که هرگز کم نیست و کم ندارد از معادن و وسعت و سرسبزی و تاریخ و هنر و تمدن و........ ایران چهار فصلی که حتـــــــی در انواع خشکبار و میوه و روغن و عرقیجات و آبزیان و... بهترین و مرغوبترین است

                            دیر زمانیست که خــیــــــــلی بزرگ جلوه نمیکند 

 

این مربوط به تنها چند سال و دهه نیست .

 

ایران ما خیلی خیلی خیلی وقت است که دیگر ایران کوروش کبیر نیست .