تاثیر موسیقی بر ذهن

 

تجربه ثابت کرده که موسیقی میتواند تمام وجود یک فرد را به تلاطم در آورد . برخی از موسیقی ها به شما آرامش میبخشند و برخی شما را عصبی و تهاجمی میکنند . امروزه موسیقی در تسریع امر شفا بخشی ، کاهش فشار خون ، درمان کودکان بیش فعال ، بیماریهای روحی ، افسردگی بویژه افسردگی پس از زایمان ، کاهش اضطراب و استرس ، درمان بیخوابی ، رشد بهتر نوزادان نارس و ... به کار برده میشود .

جولیوس پرتنوی ، پژوهشگر مطرح موسیقی طی تحقیقات زیادی دریافت که موسیقی قادر است بر سرعت سوخت و ساز بدن ،کاهش یا افزایش فشار خون ، سطح انرژی بدن ، سیستم گوارشی و..."بسته به نوع موسیقی ای که پخش میشود" اثر مثبت یا منفی بگذارد. مثلا موسیقی های ملایم مانند کلاسیک اثر بخشی بهتری روی بدن دارند و باعث افزایش آندروفین در بدن میشوند. همچنین سی دقیقه گوش دادن به موسیقی اثری معادل یک دوز قرص والیوم دارد.

بد نیست بدانید که با گوش دادن به موسیقی ، هردو نیمکره مغز "چپ و راست" درگیر فعالیت های ذهنی میشوند. البته منظور ما از موسیقی فقط خواندن شعر نیست بلکه ساز زدن ، ملودی ، تن،انواع صداها، آکورد و ریتم را نیز شامل میشود .

ادامه مطلب ...

اتحاد

نقل قولی

از بیانات مقام معظم رهبری میکنم و آن اینکه ایشان در سفراخیر خود به کردستان اظهار داشتند به مقدسات یکدیگر(سنی و شیعه) توهین نکنید.

چراکه هرکس به صلیغه و اعتقاد ش تعصب دارد...

در واقع اینکه :

اقلیت های مذهبی متععد در کشور ساکنند که قطعا مایلند شرایط برای اجرای آیین های مذهبی آنها هم فراهم باشد از آتشکده تا کلیسا و حتی "اذان" مخصوص ! چه میتوان کرد وقتی خدا خود فرموده

لا اکراه فی الدین ، گرچه در ادامه آن دین کامل و راه سعادت را هم بیان کرده است و در کتب آسمانی پیامبران دیگر هم نوید آمدن پیامبر بعد از خود و آخرین فرستاده خدا حتی منجی عالم بشریت حضرت بقیة الله اعظم هم داده شده بود و همچنین حضرت محمد صل الله علیه و آله هم در آخرین سفر حج خود دست امیر مومنان را بالا بردندو فرمودند من کنت مولا فهذا علی مولی ........ اما خدا این را هم فرمودند که :" و(شما مومنان) به آنچه مشرکان غیر از خدا می خوانند دشنام ندهید تا مبادا آنها از روی ظلم و جهالت خدا را دشنام دهند. اینچنین ما عمل هر قومی را در نظرشان زینت داده ایم ، سپس بازگشت آنها بسوی پروردگارشان است و خدا انها را به کردارشان آگاه میگرداند.آیه108- و " ما دل و دیده اینان را چنانکه اول بار ایمان نیاوردند اکنون نیزاز ایمان بگردانیم آنها را به حال طغیان و سر کشی واگذاریم تا در ورطه ضلالت فرومانند. آیه110 سوره مبارکه انعام .

بنده قصد جسارت ندارم که سخن آیت الله خامنه ای را نقد کرده باشم بلکه بیانات و سفر اخیر ایشان بهانه ای شد تا پستی با این مضمون هم در وبلاگ نقد و اندیشه بیان شود .

مسلمانان ازجانب تمامی فرقه ها و مذهبها از ابتدای اسلام تا کنون کم ستم ندیده اند و همیشه عده کثیری با طرفندهای مختلف پی تحریک کردن اعتقادات مذهبی و نابودی مسلمانان و بی حرمتی به مقدساتشان بوده اند و هستند . در این میان مسلمانان که خود به فرقه های مختلف تقسیم شده اند هم گاهی به هم آزار میرسانند اما یکی از مسائل دینی ما

اتحاد است . در هر حال ما( پروردگار پیامبر و کتاب آسمانی واحدی داریم) که نباید اجازه حتک حرمت آنها را به بیگانگان بدهیم . حتی اگر کسی این قواعد رارعایت نکرد هر شخص به تنهایی و بدون توجه به دیگران میتواند عامل باشد به فرض همین که از جانب اهل تسنن گرچه نهایت بیحرمتی نصبت به زائرین حرم خدا در مکه و مدینه میشود اما پاسخ (برخورد) ما وضعیت را ابدا بهتر نمیکند و تنها را ه برای سودجویان بازتر خواهد کرد . در این حرفی نیست . همه ما از عواقب تفرقه افکنی بین مسلمانان آگاهیم و دشمنان ما هم جز جنگ داخلی و اغتشاش و هرج و مرج چیز دیگری نمیخواهند . وقتی عرب به عرب و سنی به سنی در بدترین شرایط کمک نمیکند و دست در دست مزدوران و مستکبران انتظار نابودی همنژاد و هم دین خود را میکشند چطور میتوان انتظار داشت ما که محب امیر المومنین علی علیه السلام هستیم بزرگ مردی که مدارا کردن با دشمن را به ما آموخته نیز ساکت بنشینیم و بدون هیچ کمکی( حتی به نیت انسان دوستانه ) نظاره گر مرگ هزاران نفر کودک و بزرگ در شرایط اسفناک و جنگ نا جوانمردانه باشیم و حتی با کینه توزی هم وطنان اهل تسنن را هم در کشور خودمان با آشوب به پا کردن وساقط کردن مملکت سرکوب کنیم!؟! در این صورت فرق ما شیعیان پر ادعا که پیرو کاملترین و آخرین دین وکتاب آسمانی و اهل بیت مطهر نبی مکرم اسلام هستیم با دیگران چیست ؟ حضرت علی علیه السلام تا سالها بعد از شهادت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله زجر ها کشیدند و سکوت کردند ، حکومت به دست چه کسانی افتاده بود ...؟؟ حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بعد از شهادت پدر بزرگوارشان چه ها کشیدند آن هم از دست کسانی که خود را پیرو رسول الله میدانستند...؟ استغفرالله قدرت نابودی آنها را نداشتند...!!؟؟ بیاییم امام حسن مجتبی علیه السلام را هم نعوذبالله زیر سوال ببریم که چرا با یزید بیعت کردید ، چرا از ما نپرسیدید چه کار باید بکنید!!! (عرض کردند گروهی از جنیان به حضرت سید الشهدا علیه السلام که اگر اذن بدهی همین حالا، هیچ جا نرفته ، از جایت حرکت نکرده هلاک میکنیم دشمنها را. حضرت فرمودند : ولله قدرت من از قدرت شما بیشتر است. این کسیست که اسم اعظم بلد است لکن اگر من کشته نشوم با چه امتحان میشوند این مردمی که اینگونه اند.)

دوره جاهلیت سالهاست که به پایان رسیده گرچه هنوز عده زیادی با همان افکار نژاد پرستانه با تکبر و خود بزرگ بینی در سراسر جهان میچرخند و انسانهایی را به جرم داشتن آیین و اعتقادات و حتی ظاهری که خود در انتخاب آن هیچ دخل و تصرفی ندارند قتل عام میکنند...

----------------------------------------

خدا کند ما تنها ادعا نداشته باشیم که از جنگها و قتلها و ظلم مستکبران وبیدینی آنها نگرانیم و به تنگ آمده ایم . ای کاش ما هم خشم خدا وغصه خوردنهای مکرر صاحب الزمان را ساده نگیریم .

همینطور فراموش نکنیم که گاهی ناچاریم میان " بد و بدتر" انتخاب کنیم !

----------------------------------------

در پایان از بیانات حضرت آیت الله العظمی بهجة (رحمة الله علیه) در ادامه مطلب بهره مند شوید (یاحق)

ادامه مطلب ...

داغش بر دل ما...

 

با آرامشی بیش از پیش آخرین سجده های نمازش را به جا آورد ... آماده بود . آماده وصال ...

او تمام عمر انتظار دیدار و بودن در کنار محبوبش را میکشید و هیچگاه برای دستیابی به چنین سعادتی ، دست از خوشنودی یار و یگانه معبودش ، برنداشت

سر انجام خدا او را صدا زد

قلب پاکش از تپش افتاد ...

و او رفت

 با کوله باری از نور ... 

 

اینک۱۶روز است که وجود روحانی و پر برک آن بزرگ مرد فرزانه را به خاک سپرده ایم . ما  در کمال ناباوری به حال خود افسوس میخوریم و در نبود او میگرییم . حال آنکه ، اوبه پیروزی عظیمی دست یافت که رب العالمین وعده آن را به پاکترین بندگانش داده است...

 

از خداوند منان خواستارم هر لحظه بر درجات عالم و مجتهد بزرگ مذهب تشیع حضرت آیة الله بهجة بیافزاید و دیگر علمای بزرگمان را عمری طولانی و پربرکت در کمال صحت و سلامت نصیب گرداند. آمین یا رب العالمین

 

تقاضا دارم ضمن خواندن فاتحه ای بر روح عزیزان و رفتگان خود با قرائت سوره مبارکه "یس" یادی از حضرت آیت الله بهجت کرده و روح آن بزرگوار را قرین شادی بگردانید . 

 

  

 

 

 

   

در ادامه مطلب مطالب مفید و ارزشمندی ازحضرت آیت الله بهجت را مطالعه نمایید ...

 

 

ادامه مطلب ...