اتحاد

نقل قولی

از بیانات مقام معظم رهبری میکنم و آن اینکه ایشان در سفراخیر خود به کردستان اظهار داشتند به مقدسات یکدیگر(سنی و شیعه) توهین نکنید.

چراکه هرکس به صلیغه و اعتقاد ش تعصب دارد...

در واقع اینکه :

اقلیت های مذهبی متععد در کشور ساکنند که قطعا مایلند شرایط برای اجرای آیین های مذهبی آنها هم فراهم باشد از آتشکده تا کلیسا و حتی "اذان" مخصوص ! چه میتوان کرد وقتی خدا خود فرموده

لا اکراه فی الدین ، گرچه در ادامه آن دین کامل و راه سعادت را هم بیان کرده است و در کتب آسمانی پیامبران دیگر هم نوید آمدن پیامبر بعد از خود و آخرین فرستاده خدا حتی منجی عالم بشریت حضرت بقیة الله اعظم هم داده شده بود و همچنین حضرت محمد صل الله علیه و آله هم در آخرین سفر حج خود دست امیر مومنان را بالا بردندو فرمودند من کنت مولا فهذا علی مولی ........ اما خدا این را هم فرمودند که :" و(شما مومنان) به آنچه مشرکان غیر از خدا می خوانند دشنام ندهید تا مبادا آنها از روی ظلم و جهالت خدا را دشنام دهند. اینچنین ما عمل هر قومی را در نظرشان زینت داده ایم ، سپس بازگشت آنها بسوی پروردگارشان است و خدا انها را به کردارشان آگاه میگرداند.آیه108- و " ما دل و دیده اینان را چنانکه اول بار ایمان نیاوردند اکنون نیزاز ایمان بگردانیم آنها را به حال طغیان و سر کشی واگذاریم تا در ورطه ضلالت فرومانند. آیه110 سوره مبارکه انعام .

بنده قصد جسارت ندارم که سخن آیت الله خامنه ای را نقد کرده باشم بلکه بیانات و سفر اخیر ایشان بهانه ای شد تا پستی با این مضمون هم در وبلاگ نقد و اندیشه بیان شود .

مسلمانان ازجانب تمامی فرقه ها و مذهبها از ابتدای اسلام تا کنون کم ستم ندیده اند و همیشه عده کثیری با طرفندهای مختلف پی تحریک کردن اعتقادات مذهبی و نابودی مسلمانان و بی حرمتی به مقدساتشان بوده اند و هستند . در این میان مسلمانان که خود به فرقه های مختلف تقسیم شده اند هم گاهی به هم آزار میرسانند اما یکی از مسائل دینی ما

اتحاد است . در هر حال ما( پروردگار پیامبر و کتاب آسمانی واحدی داریم) که نباید اجازه حتک حرمت آنها را به بیگانگان بدهیم . حتی اگر کسی این قواعد رارعایت نکرد هر شخص به تنهایی و بدون توجه به دیگران میتواند عامل باشد به فرض همین که از جانب اهل تسنن گرچه نهایت بیحرمتی نصبت به زائرین حرم خدا در مکه و مدینه میشود اما پاسخ (برخورد) ما وضعیت را ابدا بهتر نمیکند و تنها را ه برای سودجویان بازتر خواهد کرد . در این حرفی نیست . همه ما از عواقب تفرقه افکنی بین مسلمانان آگاهیم و دشمنان ما هم جز جنگ داخلی و اغتشاش و هرج و مرج چیز دیگری نمیخواهند . وقتی عرب به عرب و سنی به سنی در بدترین شرایط کمک نمیکند و دست در دست مزدوران و مستکبران انتظار نابودی همنژاد و هم دین خود را میکشند چطور میتوان انتظار داشت ما که محب امیر المومنین علی علیه السلام هستیم بزرگ مردی که مدارا کردن با دشمن را به ما آموخته نیز ساکت بنشینیم و بدون هیچ کمکی( حتی به نیت انسان دوستانه ) نظاره گر مرگ هزاران نفر کودک و بزرگ در شرایط اسفناک و جنگ نا جوانمردانه باشیم و حتی با کینه توزی هم وطنان اهل تسنن را هم در کشور خودمان با آشوب به پا کردن وساقط کردن مملکت سرکوب کنیم!؟! در این صورت فرق ما شیعیان پر ادعا که پیرو کاملترین و آخرین دین وکتاب آسمانی و اهل بیت مطهر نبی مکرم اسلام هستیم با دیگران چیست ؟ حضرت علی علیه السلام تا سالها بعد از شهادت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله زجر ها کشیدند و سکوت کردند ، حکومت به دست چه کسانی افتاده بود ...؟؟ حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بعد از شهادت پدر بزرگوارشان چه ها کشیدند آن هم از دست کسانی که خود را پیرو رسول الله میدانستند...؟ استغفرالله قدرت نابودی آنها را نداشتند...!!؟؟ بیاییم امام حسن مجتبی علیه السلام را هم نعوذبالله زیر سوال ببریم که چرا با یزید بیعت کردید ، چرا از ما نپرسیدید چه کار باید بکنید!!! (عرض کردند گروهی از جنیان به حضرت سید الشهدا علیه السلام که اگر اذن بدهی همین حالا، هیچ جا نرفته ، از جایت حرکت نکرده هلاک میکنیم دشمنها را. حضرت فرمودند : ولله قدرت من از قدرت شما بیشتر است. این کسیست که اسم اعظم بلد است لکن اگر من کشته نشوم با چه امتحان میشوند این مردمی که اینگونه اند.)

دوره جاهلیت سالهاست که به پایان رسیده گرچه هنوز عده زیادی با همان افکار نژاد پرستانه با تکبر و خود بزرگ بینی در سراسر جهان میچرخند و انسانهایی را به جرم داشتن آیین و اعتقادات و حتی ظاهری که خود در انتخاب آن هیچ دخل و تصرفی ندارند قتل عام میکنند...

----------------------------------------

خدا کند ما تنها ادعا نداشته باشیم که از جنگها و قتلها و ظلم مستکبران وبیدینی آنها نگرانیم و به تنگ آمده ایم . ای کاش ما هم خشم خدا وغصه خوردنهای مکرر صاحب الزمان را ساده نگیریم .

همینطور فراموش نکنیم که گاهی ناچاریم میان " بد و بدتر" انتخاب کنیم !

----------------------------------------

در پایان از بیانات حضرت آیت الله العظمی بهجة (رحمة الله علیه) در ادامه مطلب بهره مند شوید (یاحق)

بسم الله الرحمن الرحیم


چه باید بکنیم در ابتلائات داخلیه و خارجیه؟ چه باید بکنیم؟ چه کار کردیم که به این چیزها مبتلا می شویم؟ فکر این را باید بکنیم، آخر ما چکار کردیم که بی سرپرست ماندیم؟ اشکال در این است که خودمان را اصلاح نمی کنیم و نکردیم و نخواهیم کرد، حاضر نیستم خودمان را اصلاح کنیم. اگر ما خودمان را اصلاح می کردیم، به این بلاها مبتلا نمی شدیم.

حضرت نبی اکرم (ص) فرمود

:
«
ألا اخبرکم بدائکم و دوائکم، داؤکم الذنوب ودواؤکم الاستغفار »

ما می خواهیم هر چه دلمان می خواهد بکنیم، اما دیگران حق ندارند، به ما اسائه ای بکنند؛ ما خودمان، به نزدیکانمان، دوستانمان، هر چه بکنیم، بکنیم، اما دیگران، دشمنان، حق ندارند به ما اسائه ای بکنند

«

. آخر ما اگر خودمان را درست بکنیم، خدا کافی است، خدا هادی است. ما خودمان را نمی خواهیم درست بکنیم، اما از کسی هم نمی خواهیم آزار ببینیم. آنهایی که طبعشان آزار است، کار خودشان را می کنند، مگر اینکه یک کافی و یک حافظ جلوگیری بکند. ما اگر خودمان به راه بودیم، در راه می رفتیم، چه کسی امیر المؤمنین علیه السلام را می کشت، چه کسی حسین بن علی علیه السلام را می کشت، چه کسی همین را (امام زمان علیه السلام) که حالا هست، هزار سال هست، او را مغلول الیدین کرد. ما خودمان حاضر نیستیم خودمان را اصلاح بکنیم. اگر خودمان را اصلاح بکنیم، به تدریج همه بشر، اصلاح می شوند. ما می خواهیم اگر دلمان خواست دروغ بگوییم، اما کسی به ما حق ندارد دروغ بگوید؛ ما ایذاء بکنیم دوستان خودمان را، خوبان را، اما بدها حق ندارند به ما ایذاء بکنند. بابا با خدا بساز، کار را درست می کند. چرا در خلوت و جلوت، دلت هر چه می خواهد می کنی؟ مگر نمی فرماید: و من یتق الله یجعل له مخرجاً، و یرزقه من حیث لا یحتسب، و من یتوکل علی الله فهو حسبه، إن الله بالغ أمره قد جعل الله لکل شیء قدراً. سوره طلاق/آیه 2- 3 »

آیا می شود ما با خدا نباشیم، خدا یار ما باشد در هر جزئی و کلی، در امور داخله و در امور خارجیه؛ پس هیچ چاره ای از بلیّات دنیویه و اخرویه، داخلیه و خارجیه نیست مگر خدائی بودن و با خدا بودن و با خداییها معیت داشتن و تبعیت داشتن

. ما اگر از انبیاء و اوصیاء دور شدیم، گرگهای داخل و خارج، بلا فاصله ما را می خورند. ما اگر خدا ترس بودیم، از ما می ترسیدند کسانی که اصلاً نمی شناسند ما کی هستیم، چه کاره هستیم؛ می ترسند کاری بکنند که ما بر آنها غضبناک بشویم، چرا؟ چون دیگر غضب ما غضب خداست، اگر با خدا هستیم.

عرض کردند به سید الشهدا علیه السلام که اگر اذن بدهی همین حالا، هیچ جا نرفته، از جایت حرکت نکرده هلاک می کنیم دشمن ها را [ این را ] جن گفتند؛ فرمود

:
«
والله قدرت من از قدرت شما بیشتر است- این کسی است که اسم اعظم بلد است- لکن اگر من کشته نشوم، با چی امتحان می شوند این مردمی که این جورند. » اینجا] دار امتحان است، شما در فکر این باشید که خودتان را اصلاح بکنید، ما بین خودتان و خدایتان عایقی، مانعی پیدا نشود. اگر اصلاح کردید، رفع مانع کردید بین خودتان و خدا و وسائط [ انبیاء و اوصیاء] خدا اصلاح می کند ما بین شما و خلق. حالا واقع شدیم، کار را به جایی رساندیم، ماها، بزرگان ما از «سقیفه» در آن «حجره» قبل از آن «حجره» کار را به این جا رساندیم که وجب به وجب دشمنیم با هم. همه این کارها را دیده ایم که کار ماست این کار و الا چرا مسلمانها با هم دشمنند، تا برسد به اینکه غیر مسلمانها دشمنی نکنند با مسلمانها. چرا این جور است؟
همه را می بینیم کار ماست؛ از کار خودمان باید توبه کنیم [یا] توبه نباید بکنیم؟! هر چه اصلح شد برای ما فعلاً، آن را اختیار بکنیم!! بابا اصلح از این نیست که خودمان صالح باشیم. حالا که این کارها را کرده ایم، باید توبه بکنیم، باید تضرع کنیم، با آن باب عالی و باب اعلی، باید به سوی او برویم [تا] ما را نجات بدهد، اول از شر خودمان و داخله خودمان، بعدها از شر خارجیها « أعدی عدوک نفسک التی بین جنبیک » این شهوات، این غضبهای بیجا، این شهوات بیجا، همه اش جنود شیاطین اند، جنود کفارند اینها، که در داخله خود آدم [هستند]. بالاخره، حالا که کار را به اینجا رساندیم، خودمان می دانیم دوایش استغفار است،[آیا استغفار] می کنیم؟ چاره ای نیست از اینکه باید به سوی خدا برویم، اگر به سوی خدا نرفتیم موانع هم اگر رفع بشود، موقتاً رفع می شود، دائماً رفع نمی شود. باید بدانیم که علاج ما اصلاح نفس است در همه مراحل؛ و از این مستغنی نخواهیم بود، و بدون این، کار ما تمام نخواهد شد. با اعتراف به اینکه عمل از خودمان است که به سر ما آمده و می آید، تا خودمان را اصلاح نکنیم و با خدا ارتباط نداشته باشیم، با نمایندگان خدا ارتباط نداشته باشیم، کارمان درست نمی شود؛ امروز تا فردا، تا پس فردا، این که کار نشد. تا رابطه ما با ولی امر، امام زمان صلوات الله علیه قوی نشود، آیا کار ما درست می شود بدون اصلاح نفس؟ آیا همین اینهایی که هستیم، آیا می شود تا خودمان را اصلاح نکنیم کار درست بشود؟
آیا تا در عالم « راشی » و « مرتشی » هست کار تمام می شود؟

-----------------------------------------------------------------

شیطان ملعون، پیش حضرت یحیی علیه السلام مجسم شد؛ گفت: پنج نصیحت به تو می کنم

. گفت: خوب بگو.

[
شیطان] اول یک کلمه حکمت خیلی خوبی گفت؛ دوم هم بسیار خوب؛ سوم، آن هم بسیار خوب؛ چهارم، دید آن هم بسیار خوب است.
[
حضرت یحیی علیه السلام] گفت: دیگر برو! در پنجم کار خودت را می کنی، برو! پنجم را دیگر نمی خواهم، لابد در پنجم، کار خودت را می کنی و الا ابلیس نیستی. ابلیس داعی به شرّ است؛ اینها همه مقدمه بود برای اینکه آخر کار، کار خودش را انجام بدهد. همچنین ملتفت باشید! حیات فرنگی ها با جاسوس است، تا به حال بر سر ما، هر چیزی آورده اند، از جاسوسها آورده اند. ملتفت باشید! اطراف خودتان را نگاه کنید، گاهی می شود به چند واسطه، به جاسوس می رسند. اینها یک فطانتی است، که خدا باید این زرنگی را بدهد که آدم گول دروغ گوها را نخورد، آنقدر به آدم راست می گویند، تا اینکه دروغشان را بفروشند.

[