بازهم پرونده ای بر موسیقی

 

از اونجا که آلبوم بیخوابی در سایت موزیک ما کم ستاره بود دوستداشتم علت رو بفهمم که نفهمیدم ولی نظرات تعدادی از شنوندگان آن رو مطالعه کردم .

اگرچه نظرات شنوندگان با ارزشه اما متاسفانه بیشتر بر اساس علاقه و تعصب صورت میگیرند و از همه بدتر عده ای با مقایسه همهچیرو خراب میکنند .  

فکر میکنم بد نباشه بدون تعصب و افراطگری نظر بدیم . بله خوب ما کارشناس هنری موسیقی پاپ نیستیم و قرار نیست دیدگاهی حرفه ای هم داشته باشیم . فقط شاید بشه گفت بعضیهامون شنونده های خوبی هستیم ...و طبیعیه که به نظراتمون تعصب نشون بدیم . 

 اما بدون اونا باید حق رو بشناسیم ...مگه نه ؟

 

به هر حال

ما هم گناهی نداریم چون یکی از عیبهای بزرگ وزارت فرهنگ و ارشاد ما همینه که کارشناس و منتقد معتبر در خصوص هر موضوعی نداره و همین مسئله صدمه های سختی به هنر و فرهنگ کشور و هنرمندان و فرهنگسازی در جامعه وارد میکنه... خصوصا همیشه در مورد موسیقی تبلیغات به قدری زیر صفر هستند که باید خودمون دنبال چیزی که میخواهیم بگردیم... و این خیلی آزار دهندست .

رسانه هم هیچگاه درست عمل نکرده و نمیکنه . در حالی که به راحتی میشه شعور هنری و درک مردم از آثار را بالا برد و با بالا رفتن سطح توقع مردم قطعا هنرمندان کارهای سطح پایین و تاریخ مصرفدار تولید نمیکنند و کسانی هم که اسم هنرمند را یدک میکشند از دور خارج خواهند شد ...

چیزی که بدتره اینه که بدونی و عمل نکنی و مسئولین خیلی مسائل را خوب میدونند و عمل نمیکنند و این کارها چه دلیلی داره... ما بیخبریم ! 

 

میدونم که تا اینجای حرفهام خیلی تکراری بود اما این قسمت دیگه جدیده  ! 

ادامه مطلب رو مطالعه کنید...

 

این وضعیت عجیب هم نیست خدا کنه بدتر نشه وقتی که :  

وزیر ارشاد جدیدمون 

 آقای محمد حسینی 

 میگن موسیقی پاپ گوش نمیدم....

نمیدونم برنامه چند هفته گذشته دوقدم مانده به صبح رو مشاهده کردید یا خیر اماهمینو بگم که : 

 وزیر جدید ارشاد اصلا اهل موسیقی نیست تاکید میکنم "اصلا"....ایشون بعد از کلی اصرار از طرف مجری برنامه با من و من گفتند : جدیدا تو ماشین " چون اصلا وقت آزاد برای شنیدن موسیقی ندارند ....حالا کارشناسیش بماند !!! " رسول صلح و ...سمفونی مقاومت و...اینارو گوش میدم !!!!!!!!!! 

 میونه ی خوبی هم با موسیقی پاپ ندارند و یکم سنتی ممکنه... بگوششون بخوره.  

 

 

 

******************************* 

 

 

یه تعداد نقد هم به پخش کلیپ یا نماهنگ بخونید که به نظر من کار مدیران و مسئولین مربوطه نهایت توهین به شعور مخاطبین و هنردوستانه : 

-جدا این نواهایی که میشنویم از زیر زمین درمیان ؟ بالاخره کسی میسازه کسانی مینوازند ... حالا چیه که نوازنده و سازش نباید به تصویر کشیده بشه ؟

-دیدن چهره یک خواننده که واضح هم نیست و لبخوانی کردن او و حتی اشتباه در پخش موسیقی ضبط شده و خراب شدن همین پلی بک آبکی به چه دردی میخوره ؟

-یک داستان در خور ترانه نمیتونه به تصویر کشیده بشه ؟

-حالا همین تیتراژهای مختلف یا نماهنگهای مجوز دار که از سیما پخش شدند کجان ؟ چرا برنامه ای وجود نداره که لااقل همینها یا کلیپهای قدیمی ... که یادش بخیر همشم راجع به اعتیاد بود رو پخش کنه ؟!

-الان هم که مطربانه ترین"به معنی واقعی کلمه" کارهای عربی از خوانندگان سنی مذهب حتی ، در اعیاد مذهبی سیما پخش میشه !! پیانو زدن فلان خواننده ایرانیه غیر ایرانی نمایش داده میشه اما درمورد داخلیها.........چنتا دونه آهنگ از چنتادونه خواننده تکراری و همیشگی و گاها ضعیف...  

 

صلح ...

.