هنرعکاسی

میخوام اینبار از هنر عکاسی بگم . هنری که بیشتر به معجزه شبیهه ... 

 ثبت یک لحظه برای همیشه   

لحظه هایی که میرن و هرگز تکرار نمیشن و از هر چشمی از هر زاویه ای هم نگاه کنی هرگز شبیه هم نخواهند شد . در تورهای عکاسی وقتی تعداد زیادی عکاس از منظره های یکسان عکسبرداری میکنند به راحتی به این نکته میشه پی برد . هرکس با حس خودش با چشم خودش از زاویه ای جدا گانه وبا کمک دوربین عکاسیش لحظه ای رو ثبت میکنه و به عقیده من حتی صدم ثانیه هاهم باعث تفاوت تصویر عکاسان با هم خواهد شد .

درست خاطرم نیست کدام مهمان برنامه دو قدم مانده به صبح چنین جمله ای رو گفتند که :مردم از جلوی دوربین فیلمبرداری وقتی رد می شن انقدر اضطراب نمیگیرند و به خودشون نمیرسند که هنگام عکسبرداری ازشون حواسشون جمع میشه و دنبال آینه میگردند و ....

شکار لحظه ها

بله خوب عکس یعنی ثبت یک لحظه نه چندین لحظه . پس کار عکاس سختتر و هنرمندانه تر خواهد بود . خصوصا عکاس طبیعت و کسی که کار رئال میکنه و یا عکاس خبری .

با این حال عکاسی کم از نقاشی هم نیست چراکه میشه فضا ، نور و اشیاء و یا اشخاص و هر چیز دیگری رو مطابق میلمون بسازیم و درواقع افکار و حرفهامونو به کمک دوربین به تصویر بکشیم .

حس ثانیه هارو با یک تصویر به مخاطب انتقال دادن خیلی سخته .

خصوصیات اشخاص و یا معنای نگاهشون ، یا در واقع تمام یک انسان را به تصویر کشیدن آن هم در یک لحظه فوق العاده هنرمندانه و سخته .

یک دوربین عکاسی پیشرفته هرگز نمیتونه به تنهایی و بدون خلاقیت خود عکاس و بدون فن و هنر عکاسی اون بهترین عکسهارو برای ما داشته باشه . تنها سرعت و دقت بیشتری رو به عکاس هدیه میکنه تا از ذوق و نبوغ خودش هم بیشتر بهره ببره . 

 امیدوارم روزی برسه که از کنار عکسها به سادگی نگذریم و ارزش این هنر رویایی رو بشناسیم و بشناسونیم.... 

پرتره 1

 

تعدادی پرتره برای این پست قرار دادم که بعضی از اونا مستند هستند و چنتا هم آتلیه ای . البته سعی کردم بهترینهایی که داشتم و خیلی دوسشون دارم بذارم . 

 بابت یکی از اونا شک نکنید ... عکسه نه نقاشی !