خدا میدونه ....

بالاخره اینم نقدیه به شرکتهای معروفی که محصولاتشون در کشور ما هم کم نیست و کلی طرفدار داره... 

برگرفته از هفته نامه همشهری جوان (بخشی از مطالبی که در سایتهای مختلف درباره این شرکتها نقل شده و هنوز هیچ مرجع رسمی درستی یا نادرستی آنها را تایید نکرده است :

نوکیا :‌ این شرکت حضور خود را در سرزمینهای اشغالی را با یک سرمایه گذاری 500میلیارد دلاری در سال 1379 آغاز کرده و بخش عمده این سرمایه در اختیار شرکتهای رژیم صهیونیستی قرار گرفته است . نوکیا چند مجتمع تحقیقاتی و صنعتی را در سرزمینهای اشغالی راه اندازی کرده و بخشی از فرایندهای طراحی و تولید محصولاتی مانند باتری گوشیهای همراه در این مجتمع انجام میشود .

نستله : این شرکت مثل شرکت دلتا در دسته کارخانه هایی قرار دارد که در سال 1998 جایزه جوبیلی (ویژه حامیان رژیم صهیونیستی ) را دریافت کرده اند . نستله با کارخانه رژیم صهیونیستی osem قراردادی امضا کرده است که بواسطه آن میتواند محصولات خود را به راحتی در سرزمینهای اشغالی بفروش برساند. نتیجه این قرارداد،سودی معادل 5/1میلیون پوند برای هر دو طرف معامله بود.

کوکا کولا: در سال 1997 نماینده نماینده اقتصادی رژیم صهیونیستی از شرکت کوکا کولا به خاطرحمایت 30 ساله اش از این رژیم و اهمیت ندادن به تحریمی که توسط اتحادیه عربی صورت گرفت ، قدر دانی کرد . در سال 2001 کوکا کولا اسپانسر اصلی جشنواره تجارت آمریکا - رژیم صهنونیستی بود. کوکا کولا رژیم صهیونیستی را نماینده رسمی خود در خاور میانه معرفی کرده است .

اینتل : اینتل یک واحد توسعه خود را در سال 1353 در حیفا و یک مجتمع تولید ریز پردازنده اش در سال 1364 در قدس بنا نهاد . یکی از واحدهای این شرکت ،در زمینهای یک روستای اشغال شده فلسطینی ساخته شده و ساکنان این روستا که پیش از تخریب ، 300 خانه،2مسجد ویک مدرسه داشتند ، قتل عام شدند و باقیماندگان اندک آن نیز حق بازگشت به سرزمینشان را ندارند . شعبه این شرکت در رژیم صهیونیستی هم اکنون با بیش از 4 هزار نفر کارمند ، سومین واحد بزرگ اینتل در دنیاست و صادرات آن سالانه بیش از یک هزار میلیارد تومان بر آورد میشود .

در این خصوص رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفتند :(تا کنون مستندی از صهیونیستی بودن این شرکتها یی که به حضورشان معترض هستند ، ارائه نشده است اما باید این را هم در نظر داشت که ما در کشور ،مسائل و اولویتهای مهم تری نسبت به رسیدگی به کارخانه هایی مثل نستله هم داریم . یقینا اگر بر ما ثابت شود که این شرکتها واقعا صهیونیستی هستند ، با حضور آنها بر خورد خواهیم کرد)